Санкт-Петербург 2012. День 3

Дата : 10.07.2013
Автор : England
ДЕНЬ 3. Петергоф
Прокинулися ми пізно. За вікном було сонячно і тепло. Тому одразу ж вирішуємо їхати до Петергофу. Ще півтори години витрачено на сніданок і збори. З дому вийшли близько 12-30. І як виявилося потім трішечки неправильно спланували свої подальші переміщення. Рекомендація: одразу ж двіжуйте у місто Ломоносов (Оранієнбаум) – це трохи далі за Петергофом. Щоб оглянути однойменний парк з палацами (без відвідування музеїв всередині) ви витратите години півтори. Потім вертайтеся у Петергоф, сходіть на гарні і спокійні Царицин та Ольгин острови (також без відвідування павільйонів), відвідайте парк Олександрія хоча б заради готичної капелли, яка по суті і є головною і єдиною цікавинкою цього парку. І лише після можна йти у палацово-парковий комплекс Петергоф. Ми ж відклали Оранієнбаум на десерт і врешті-решт так і не доїхали до нього. На маршрутці ми швидко дісталися до входу у Верхній сад Петергофу, але спочатку сходили до прекрасного собору Петра і Павла та відвідали вищезгадані острови. А далі був власне палацово-парковий ансамбль Петергоф.
Домінантами комплексу виступають Великий палац та Великий каскад, води якого опускаються вниз від палацу та впадають у Фінський залив через морський канал. Перед палацом розташовується Верхній парк у англійському стилі, позаду – Нижній парк у французькому. Дімка Нагієв на вході не вразив нас так, як знаменитість з першого дня подорожі. Тому фоткатися з ним ми не захотіли, та й він відмовляв нечисленним бажаючим.  Дивлячись на красу, яка розкинулася внизу за Великим палацом, я остаточно зрозумів – царі добре зналися на відпочинку. Композиції зелені і фонтанів – просто шикарні. Ситуацію трохи псували натовпи туристів, але парк настільки величезний, що в ньому можна було знайти відносно спокійні місцини без всюдисущих китайців і французів. Весь час нас веселили вишколені секьюріті у білих рукавичках і форменних кепі «поганих» німецьких полісменш. Раз по раз вони свистіли у свисточки, коли хто-небудь опирався або ставав на кам’яні частини фонтанів. Бережуть історію! І це правильно.
Далі ми пообідали сушеною рибкою та огірком. Наступний пункт – безкоштовна за версією одного інтернет-порталу рибалка на осетрів у озерах коло одного з палаців. Виловлених карасиків, як стверджує все той же сайт, готові тут же посмажити у місцевій харчевні звісно за окрему плату. Дійсність виявилася не такою безкоштовною. За півтори тисячі дерев’яних вам вручають вудку, яку треба закинути у садок 3 на 3 метри… От і вся рибалка. Ясне діло, що рибалити ми не стали.  Пішли до фонтанів-шутіх. Їх є два види. Перший отримав кодову назву «дитячий». Стоїть собі лавка, навколо неї земля встелена камінням. Потрібно друзів всадити на ту лавку, а самому ступити на правильний камінчик і, вуаля, всі хто присів опиняються під пересічним вогнем з водяних струменів. Дітвора навколо ледь не билася за право СИДІТИ на лавці. Другий тип ми нарекли «сука підступним». Йдемо ми значить алеєю, широкою такою і чомусь земля довкола була мокрою. Ну мокра тай мокра, полили мабуть. І тільки-но ми вийшли з цієї алеї вмикається подача води і з непомітних, але багаточисленних прихованих трубок починає бити вода. Всі, хто в цей час опинився на алеї, в мить стають мокрими. А царі-то ще й шутніками були.
На горизонті замаячив паровозік на кшталт того, що ганяє в нас по «Екватору». Він звозив нас на екскурсію у сусідній парк «Олександрія». Окрім вищезгаданої готичної капелли дивитися там немає на що. За всю подорож нас всього двічі «розвели» як туристів. Ця екскурсія – була першим розводом. Виснажені, але дуже задоволені, ми вже йшли до виходу і наткнулися на ще один фонтан, який особисто мене вразив ледь не більше аніж Великий каскад. Це було дерево, чотириметрове коване дерево, з гілочок і листочків якого била вода. Дивовижа. Ще хвилин через п’ять фонтани вимкнули, а значить – час їхати назад у місто. До речі вхід у парк після вимкнення фонтанів значно дешевший, але магія, звісно, зникає. По дорозі додому заскочили на Нарвські тріумфальні ворота. Поціновувачі «Арочки» повинні закотірувати фото. На сьогодні все – вечеря і сон.